H αβάσταχτη ελαφρότητα της υποκρισίας και του λαϊκισμού


logo_dp

του Νίκου Ανανιάδη*

ΝΙΚΟΣ ΑΝΑΝΙΑΔΗΣ

Μπαίνοντας στην τελική ευθεία για τις αυτοδιοικητικες εκλογές του Μάη, οι υπό διαμόρφωση δημοτικοί συνδυασμοί στελεχώνονται βαθμιαία με σκοπό από τεχνικής φύσεως να κατέβουν αριθμητικά επαρκείς στον πολιτικό στίβο που θα τους οδηγήσει στον Δημαρχιακό θώκο της πόλης και στην κατάληψη μιας θέσης στον «παράδεισο» του δημοτικού της συμβουλίου. Υπ’ αυτό το πρίσμα τα πράγματα με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, αργά ή γρήγορα θα διαμορφωθούν λίγο πριν το πρωινό της μεγάλης μάχης της 18ης Μαΐου. Αυτό που δυστυχώς απουσιάζει και θα λείψει σίγουρα παντελώς από όλη αυτή την περίοδο μέχρι τις εκλογές είναι το εξής βασικό στοιχείο: το πολιτικό διακύβευμα . Μα πως θα μπορούσε να είναι και διαφορετικά από την στιγμή που στην συντριπτική τους πλειοψηφία όλοι οι συνδυασμοί πλην της Δύναμης Πολιτών και της Λαϊκής Συσπείρωσης αυτοπροσδιορίζονται ως ανεξάρτητοι και αρνούνται μετά βδελυγμίας την οποιαδήποτε πολιτική ή κομματική επιρροή ή ιδεολογική κατεύθυνση, ωσάν να προέρχονται από παρθενογένεση ή λες και τα πολιτικά υποκείμενα διαμορφώνουν τις εξελίξεις στη χώρα, αλλά ως δια μαγείας έχουν καταργηθεί από τις δημοτικές εκλογές!

Αυτό συνιστά την  επιτομή της υποκρισίας για την υφαρπαγή της ψήφου μιας τοπικής κοινωνίας! Μήπως υπάρχει κάποιου είδους συνεννόηση στα επικοινωνιακά επιτελεία των καμουφλαρισμένων πολιτικά νέων  συνδυασμών της πόλης; Μήπως είναι η φυσική και λάθος ερμηνεία του νέου πολιτικού σκηνικού ανεξάρτητων και υπό συνθήκης συνεργαζόμενων πολιτικών δυνάμεων ,που διαμορφώνεται εν μέσω μνημονίων στη νεόπτωχη Ελλάδα;  Αν σήμερα δεν χρειάζεται πολιτικό πλαίσιο, αν σήμερα δεν έχει σημασία να κριθούν στον πολιτικό στίβο πρακτικές και ιδεολογίες που συνοδεύουν – αρκετούς στην περιοχή – συνυποψήφιους μας  με το πρόσφατο παρελθόν τους στα δημοτικά δρώμενα της πόλης μας  , αν τώρα δεν πρέπει να κριθούν από τον δοκιμαζόμενο πολίτη όλοι όσοι απαρνιούνται τον ιδεολογικό τους μανδύα και δηλώνουν εντός εκτός και επί τα αυτά της τρικομματικής μνημονιακής συγκυβέρνησης, τότε πότε αγαπητοί μας συνδημότες και συνδημότισσες ;

Προχωρώντας προς την ατζέντα και διαβάζοντας το τρίπτυχο της νυν δημοτικής αρχής και της Δημάρχου κυρίας Γαϊτανά –Αποστολάκη για τα πεπραγμένα της 3ετους παρουσίας της στον Δήμο μας θα ήθελα να διατυπώσω τρεις σκέψεις και τρεις ταυτόχρονες ερωτήσεις προς τους ινστρούκτορες της προεκλογικής της καμπάνιας:

1.  Τα οικονομικά στοιχεία που παρουσιάζονται πομπωδώς και διογκωμένα από την νυν δημοτική αρχή ως επιτεύγματα διαφάνειας και θαύματος μέσα στην δίνη του Καλλικράτη και της οικονομικής στενωπού και  της συγκυρίας (με τους τελευταίους 2 προϋπολογισμούς να ψηφίζονται ετεροχρονισμένα σε βαθμό 6μηνης καθυστέρησης και χιλιοδιορθωμενοι σε βασικούς κωδικούς δαπανών από το παρατηρητήριο του Γ.Λ.Κ  που ελέγχει τα δημοσιονομικά της ΚΕΔΕ !!) , θα μπορούσαν να εντυπωσιάσουν και τον τελευταίο αδαή και μη ενημερωμένο για τα διοικητικά πεπραγμένα, εκτός και αν του «σφύριζε» κάποιος τα εξής: :
Οι ληξιπρόθεσμες οφειλές προς τους προμηθευτές του Δήμου Φιλαδέλφειας – Χαλκηδόνος και των Νομικών του προσώπων  συνιστούσε ΥΠΟΧΡΈΩΣΗ της δημοτικής αρχής για σταδιακή αποπληρωμή τους σε βάθος 3ετίας και συμπερίληψης φυσικά αυτής της ΕΚΤΑΚΤΗΣ ΚΡΑΤΙΚΗΣ ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΗΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ  στους τρεχοντες προυπολογισμους του 2012 , 2013 και 2014 βάση της υπουργικής απόφασης αριθμ. 2/86954/ΔΠΓΚ (Εκκαθάριση ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων ) όπως αυτή αναφέρεται στο ΦΕΚ 3396/Β/ 20-12-2012 ,  τις διατάξεις της Υποπαραγράφου Γ2 του άρθρου Πρώτου του Ν. 4093/2012 (ΦΕΚ Α ́ 222/12.11.2012) «Έγκριση Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2013−2016 − επείγοντα μέτρα εφαρμογής του ν. 4046/2012 και του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2013−2016» (A ́ 222) . Αρα κυρία Γαϊτανά μην επαίρεστε ότι ήταν ΠΡΟΙΟΝ δικής σας δουλειάς ή με νοικοκύρεμα των δαπανών του Δήμου δίοτι ψεύδευσθε οικτρά. Κάνουμε κάπου λάθος ;

2.  Τα τεχνικά έργα και οι προύπολογισμοί των μελετών τους συμπεριλαμβάνονται και επιδοτούνται από τα προγράμματα του ΕΣΠΑ και ΕΤΠΑ και η χρηματοδότησή τους είναι 100% προιόν απορρόφησης.  Τι εννοείται ακριβώς όταν μιλάτε για αποπληρωμή οφειλών  1.200.000 ευρώ τεχνικών έργων ; Δεν αποτελούσε αυτό συμβατική σας υποχρέωση;  Εκτος αν το να πληρώνετε τις υποχρεωσεις σας στους εργολάβους του Δήμου  βάση των παραδοτέων έργων στην ώρα τους το θεωρείται κατόρθωμα. Τι υποκρισία είναι αυτή ;  Σημειωτέον η οριστική παραλαβή της Πλατείας Πατριάρχου των 580.000 ευρώ  που ανακατασκευάστηκε επι Δημαρχίας Σταύρου Κόντου ως  παραδοτέο έργο έχει γίνει ; Και αν όχι τότε πως πραγματοποιήθηκαν εργασίες τοποθέτησης χλοοτάπητων και ξύλινων περιφραγμάτων τον Δεκέμβριο του 2013  σε ένα έργο που δεν εχει περιέλθει και τυπικά στην κυριότητα του Δήμου και πόσο αλήθεια κόστισαν ;

3. Φάκελός Σπαθάρη : 1ο  Δημοτικό Σχολείο Δήμου Φιλαδέλφειας – Χαλκηδόνος. Συνιστά πολιτικό εμπαιγμό αν όχι κοροϊδία προς τους ανθρώπους της ευρύτερης συνοικίας του Προμπονά και όχι μόνο η απραξία της νυν δημοτικής αρχής απέναντι στον τρόπο χειρισμού της ανακατασκευής του 1ου Δημοτικού σχολείου.  Η μελέτη ανακατασκευής του Δημοτικού σχολείου από τον Οργανισμό Σχολικών Κτιρίων παρήλθε άπρακτη – επί της ουσίας κωλλυσιεργούσε μυστηριωδώς εδώ και 3 χρόνια καθώς η πηγή χρηματοδότησης του έργου βρισκόταν στον αέρα – στις 31 Δεκεμβρίου 2013 . Με το να εγγράφεται στον αντίστοιχο κωδικό στις κατηγορίες του τεχνικού προγράμματος και του προϋπολογισμού της νυν διοίκησης έναντι ενός υποτυπώδους πόσου και να μεταφέρεται η εντύπωση ότι πραγματοποιείται και υλοποιείται το έργο μέσω του προεκλογικού φυλλαδίου δημιουργείται η εντύπωση της πλήρους  απαξίωσης της κοινής λογικής. Είναι απλά ντροπή . Κανένας απολογισμός, καμία ανάληψη ευθύνης, μόνο εμπαιγμός . Αλήθεια πόσα χρήματα καταξοδεύονται ετησίως για την μίσθωση των λεωφορείων για την μεταφορά των μαθητών στο σχολείο στο φουγάρο ; Ξεπερνούν τις 70.000 ετησίως ; Σε 3 μόνο χρονιές δαπανωνται πάνω από 200.000 ευρώ, χρήματα που θα μπορούσαν να αποταμιευτούν και να χρησιμοποιηθουν για την ανακατασκευή του σχολείου…Αλλά από την άλλη σκοπιά βέβαια για το μέλλον των σχολείων μιλώντας πάντα,  τροφεία στους δημόσιους παιδικούς σταθμούς ξέρατε να χρεώνετε στους γονείς των παιδιών  στην λογική αδυναμίας κάλυψης των δαπανών και μη ύπαρξης πόρων  από το τότε Ενιαίο Φορέα- που τώρα καταργείται – εν μέσω θύελλας αντιδράσεων από φορείς και συλλόγους γονέων  κύρια Γαϊτανά.

Τέλος, επειδή τυχαίνει όλοι να ζούμε στην ίδια πόλη και να γνωρίζουμε κάποια πράγματα από την ιστορία, γράφει το φυλλάδιο της κυρίας Γαϊτανά-Αποστολάκη ότι παρέλαβε το τάδε χρέος. Αλήθεια, από που ακριβώς το παρέλαβε; Μήπως μέρος του χρέους προέρχεται από την παράταξη, της οποίας η ίδια ηγείται και αποτελεί συνέχεια; H Νέα Προοπτική δεν ήταν η προηγούμενη δημοτικη αρχή στην Νέα Χαλκηδόνα πριν την συνένωση μέσω Καλλικράτη των δύο Δήμων την προηγούμενη 4ετία; Γιατί είναι τουλάχιστον πρόκληση να εμφανίζεται κάποιος ως σωτήρας, χωρίς να έχει προηγουμένως δείξει κανένα ίχνος αυτοκριτικής για τα πεπραγμένα του που μας οδήγησαν εδώ.

Νίκος Ανανιάδης, Κοινωνικός Επιστήμονας                                                                 Υποψήφιος Δημοτικός Σύμβουλος με τη Δύναμη Πολιτών

This entry was posted in Άρθρα and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink.